vagyok aki vagyok..tisztán önmagamban állok a világban...nagyapám unokája, szüleim gyermeke, gye

2013. január 22., kedd

...kezdőlótartóknak, vagy műparasztoknak (magamat mindenképpen ide sorolnám)

..ne izguljatok..nem mentem át a Szabad Föld helyi tudósítójába...talán ma utoljára pötyögök ilyesmiről...merthogy már nem lesz a jéghegy csúcsa (mindig a legnagyobb problémánkkal foglalkozunk..) e téma...
...szóval, már ősszel megmondta öreg indián barátom, hogy a jó takarmány elengedhetetlen...én is tudtam persze...de ez az év kivételesen aszályos volt...aranyáron vettem nagyon szar takarmányt (és akkor még örültem neki), amit a lovam kezdetben nem evett,  majd amikor végre igen...beteg lett tőle, a szénának  nevezett sástól allergiás lett és érgyulladást kapott...kisebb vagyon a kezelés...talán több is mint amit jó  szénára költöttem volna..lassan akár egy másik lovat is vehetnék (ezt a kis szüleimnek meg ne mondjátok...)
szóval tanulság:
  • időben kell jó réti szénát venni...különben az egész tél aggodalom...és jóval többe kerül...
  • hiába tudsz valamit könyvből..én is tudtam, hogy mitől lehet egy ló kólikás...mígnem meg nem tapasztaltam, hogy tényleg...ma ismét órákat sétáltunk Rulival,- miután nagy nehezen felrángattam  a sárból  a megszédült barátomat...délután a hóesésben a felázott latyakos hóban...mondjuk jót tett a kettőnk kapcsolatának...sokat meséltem Rulinak magamról, és a gondjaimról...hogy miért nem halhat meg...és hogy mit tanultam...mondtam ki a napokban (nem zárójeles...de most ide kerül...idézek magamtól "amazonlét kényszer..de szükségszerű..meg tudnom mennyit érek és mit bírok...segítséget nem fogadok el=nem kérek...elfogadok...de csak tőlem erősebbtől és észrevétlen")... vele sírni is tudtam...
  • meg kell  becsülni ami van...valahogy kevés dolgot tudtam tisztelni ezidáig...talán mert túl könnyen ment, vagy jutottam hozzá...és most szembesültem néhány dologgal amit nem lehet megvenni...például széna...most nincs... a sás amit etetek érgyulladást okoz, ha szalmával almolok és persze megeszi, akkor kólikás lesz...nincs jó megoldás...másnak ez valószínűleg egyszerű probléma...nekem...és hát ilyen, ha valaki  beteg...tehetetlen vagy...

...nekem...nehéz...valamiért különös érzékenységem van  a betegségekkel...számomra nyilvánvalóokavan...de most nem untatnálak Titeket ezzel... elég Nektek a kólika, meg lódoki, és még az  emberfeletti börleszkbehajlótrágyázásomatnemisemlegettem...szóval szinte fájdalmat okoz a tehetetlenség, ha valaki beteg...és nem tudok segíteni...valahogy most mindenki beteg körülöttem
...Franci(én)Ruli...olyantehetetlenvagyok...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése