vagyok aki vagyok..tisztán önmagamban állok a világban...nagyapám unokája, szüleim gyermeke, gye

2013. január 21., hétfő

orvosi ló...

Ruli  hozza az orvosi ló esetét..
...április óta van nálam...elég lepattant állapotban érkezett.. (már egy fél éve látogattam, tudtam mire vállalkozom, amikor egy szebb ifjúkort megélt lovaspólólovat veszek magamhoz...aki Argentínában született sokat dolgozott...inkább csak használták... sikeres versenyló volt...majd elég sokszor kidobták...többször küldték vágóra...egyrészről innen a ragaszkodás...tisztel, hogy nem dobom ki és gondoskodom Róla..másrészről innen a félsz...munkától....erőszakról...és ha a munka szele is megcsapja azonnal szimulál) illetve majd össze esett amikor leráncigálták a lószállítóról...én gyalog akartam elhozni...mégis sokkal szelídebb módszer..de nem volt olyan állapotban...
...seb volt az oldalán, amit meg kellett varrni, a körme...hát nem hasonlított egy patára....és mindenféle gombája volt mindenhol, kívül belül...nyár végére elég "embereslókerekedettbelőle"...hála a jó minőségű takarmánynak...
...valahogy nem bírja, ha távol vagyok...vagy nem töltöm Vele a napi megfelelő időmennyiséget ...társésszeretetfüggő...sosem gondoltam, hogy engem is társának tekint...azt hittem, hogy Árpás-a szamár nélkül nem tud élni..
...érdekes az Ő társésszeretetfüggése...nem enged túl közel, pl. karácsony lett mire igazán megengedte, hogy a fejét simogassam...nem erőből erőszakkal...hanem, hogy Ő akarja..és talán ugyanekkorra jutottunk el oda, hogy szívesen szagolja végig a nyakam hajam fejem....és néz a szemembe...
...mire megjöttem a táborozásokból augusztusban csűdsömöre lett...amiből egy elég nagy vadhús nőtt az  őszre...állandó ecsetelést kenegetést szeretgetést igényelt...ezzel telt az ősz...így közel tart magához....
..végre novemberben levágtuk az óriásira nőtt vadhúst....majd még egyszer kell  a hentesmunka..de most szép a lába...ma azt mondta a lódoki...
...lódoki csuda figura...tekintélye van...kevés olyan ember van akire hallgatok, vagy irányítani tud engem...iszonyúan hiteles...küllemre alacsony erőscsontozatú széles marconaarcú férfi, hátközépig érő  hajfonattal...mint valami ősmagyar...iszonyúan magabiztos...tiszta, hiteles...biztonsággal tölt el...
de vissza Ruli  storyjára...a december még megmutatta nekem, hogy mi az a kólika...ez  igazi pánik volt, amikor egy óriási nagy állat szédül, és nem bírja el magát... összeseik...erről írtam régebben...
...épp hogy kezdett begyógyulni első sebe a sömöre után...valamiért dagadt a csűdje...azt hitük a sebbel van összefüggésben...mire most szombat reggel amikor kimentem..olyan volt a bal hátsó lába, mint egy elefántnak...telefon doki éjjel jön..szurik..várakozás...okok keresése (hideg, takarmány, keringési problémák)...és hát most is aggodalom és szeretetfigyelem középpontjában...néha azt hiszem direkt csinálja...ma már egész jól van...hétvégén jön a kovács...körmölés...és a lódoki..megreszeljük  a fogát......
talán ennyi...
...már sokakban felmerült..és sokan nekem is szegezték, hogy miért kell egy ekkora gond nekem....
...mert remélem elbírom...és mert kihívás..és mert bennem  van, hogy lovam legyen...és mert a lovam a legjobb tanító...
...itt üzenem...hogy ha csak valami nagy baj nem lesz velem...lovam már mindig lesz...így fogok meghalni...és a lehető legtöbbet tanulom Tőle...fenti ábra is mutatja..mennyilókór ily rövid idő alatt...
...nem véletlenül van velünk...szeretem...

Sárafotóztakicsithomályos


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése